راه اندازی دبیرخانه جشنواره استانی «سرود مقاومت» در آمل

به گزارش روابط عمومی کمیته سرود ستاد گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن و جنگل، «روح الله ایرانمهر» معاون فرهنگی و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در نشست با خبرنگاران آمل که با حضور «ذات الله زارعی» فرماندار، «عابدین داغمه چی» فرمانده سپاه و «علی امانی» مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمل در فرمانداری برگزار شد، با گرامی داشت یاد خاطره شهدا به ویژه شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن و شهدای خدمت و شهید آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» به اهمیت سرود مقاومت پرداخت و اظهار داشت: سرود، بازگو کننده احساسات و شور آفرینی جمعی و ملی هنری اقوام مختلف است.

وی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی نیز سرود، عامل ایحاد وحدت کلمه و شورآفرینی در نیروهای مردمی و راهپیمایی‌ها بود، افزود: سرودهای انقلاب اسلامی به‌حدی تأثیرگذار و عمیق بوده‌اند که اگر امروز ما سرودهای انقلاب را از حافظه‌ی تاریخی خودمان پاک کنیم و آن را نادیده بگیریم، شاید خاطره‌ی مشترک و زنده‌ای برای ما باقی نماند.

این مسئول با عنوان اینکه تمام تصویری که نسل انقلاب و نسل‌های پس از آن، از حرکت مردم در انقلاب اسلامی دارند با سرودهای انقلاب درآمیخته است، اضافه کرد: به‌عنوان نمونه، جشن‌های دهه‌ی فجر را، که دهه‌ی منتقل‌کننده‌ی این اتفاق تاریخی به نسل‌های بعد است، در نظر بگیرید؛ اگر در دهه‌ی فجر سرودهای انقلاب از مجموعه‌های رسانه‌ای و تبلیغی حذف شود، درمی‌یابیم که دستمان خالی است و بضاعت کمی برای عرضه خواهیم داشت. این نشان دهنده آن است که سرود به گونه هنری بسیار اثرگذار است.

ایرانمهر به ویژگی دیگر سرود پرداخت و بیان کرد: سرود باعث تبادلات فرهنگی بین ملل مختلف و تعامل فرهنگ و ارزش‌ها می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره استانی سرود مقاومت در آمل راه اندازی شده است، بیان کرد: برگزاری این جشنواره اقدامی هوشمندانه جهت جریان سازی و زمینه تولید آثار ارزشی متعدد خواهد بود.

ایرانمهر با بیان اینکه این جشنواره به لحاظ کیفی و کمی باعث ارتقای سطح تولیدات با موضوع حماسه ششم بهمن آمل، دفاع مقدس و مقاومت خواهد شد، عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره جهت اجرای کیفی‌تر این جشنواره از مساعدت و همکاری نهادهای مختلف استانی بهره‌مند خواهد شد.

 

  نظرات